Road combine KD3D

High-tech, autonomous, modern, computer-controlled machine designed for the renovation of road asphalt pavement using a mixture of asphalt emulsion and aggregate

The key to the “longevity” of roads

Powierzchniowe utrwalenie jest jednym z najbardziej efektywnych zabiegów z całej gamy zabiegów utrzymaniowych, wydłużających czas eksploatacji drogi. Zabieg ten ma na celu odnowę nawierzchni drogowej poprzez jej uszczelnienie oraz znaczącą poprawę jej szorstkości. Utrwalenie powierzchniowe wykonuje się za pomocą emulsji asfaltowych szybkorozpadowych, zwykłych lub modyfikowanych elastomerem oraz grysu kamiennego. W zależności od wymogów inwestorów oraz stanu nawierzchni wykonuje się utrwalenia powierzchniowe pojedyncze lub podwójne w kilku możliwych wariantach.

madrog KD3D
madrog - road combine

The highest efficiency

Najważniejszą zaletą kombajnu KD3D jest jego uniwersalność oraz nieporównywalna z innymi maszynami wydajność. Za pomocą kombajnu możemy w sposób niezwykle ekonomiczny, szybki i efektywny wykonać, zarówno powierzchniowe utrwalenie na całej szerokości drogi, jak i na wielu fragmentach dowolnej wielkości. Remontowane powierzchnie mają wówczas kształt prostokątów o szerokości od 0,25 m do 2,5 m i mogą być dowolnej długości.

Maszynę może obsługiwać jeden lub dwóch operatorów i kierowca. Dzięki zastosowaniu zaawansowanej hydrauliki proporcjonalnej kombajn pracuje z najmniejszym możliwym w danej chwili zapotrzebowaniem mocy. Skutkuje to wyjątkowo ekonomicznym spalaniem, co jest korzystne dla wykonawcy, jak i minimalizuje wpływ całego procesu na środowisko (naturalne).

Budowa i sterowanie

Kombajn KD3D zabudowany jest na dwuosiowej przyczepie dostosowanej do sprzęgnięcia z samochodem, na którym montowana jest cysterna emulsji. Emulsja asfaltowa z cysterny pobierana jest przez pompę sterowaną z kombajnu i tłoczona jest do dysz kolektora spryskowego. Regulacja wydatku emulsji oraz grysu sterowana jest przez komputer kontrolujący wszystkie parametry procesu rozkładania. Komputer kontroluje parametry drogi maszyny i sprzęga precyzyjnie ilość podawanej emulsji i grysu z prędkością jazdy całego zespołu. Grys znajduje się w zasobniku będącym jednocześnie konstrukcją nośną całej maszyny. Załadunek grysu odbywa się z wywrotki do kosza zasypowego wyposażonego w ślimak nagarniający i dalej przenośnikiem taśmowym do zasobnika.

madrog - road combine

COMBINE KD3D

Technical data

Energy source

Hatz 3L41C – 35,9 kW at 2300 obr./min.

AGGREGATE BUNKER CAPACITY

10 m3

WORKING WIDTH

  • width: 2.5 m (3 m after installing the extension)
  • adjustment: every 0.25 m

Speed

  • work ride: up to 4 km/h
  • transport ride: 25 km/h

Weight

7500 kg

Output

  • aggregate: 5–20 kg/m2 computer controlled
  • emulsion: 0,5–3,2 kg/m2 computer controlled

Emulsion pump

swirl, PJMP 65/200

Conveyor belt

hydraulically driven by a Danfoss slow-running motor

FEEDING HOPPER

adapted to the width of the dump truck with two augers scooping the grit onto the belt

AUGER FOR SLIDING GRIT IN THE BIN

Danfoss hydraulic motor drive

SPREADING ROLLER

∅170 mm – Danfoss hydraulic motor drive with stepless computer control

COMPUTER CONTROL SYSTEM

Horner computer

OPERATOR’S BRIDGE

  • two armchairs
  • console

TWO WHEEL SETS

with twin road wheels

TOWING BAR

with adjustable support

THREE BURNISHING ROLLS

pneumatic pressed

THREE BURNISHING ROLLS

pneumatic pressed

PNEUMATIC SYSTEM

  • powered by a compressor with a efficiency of 250 l/min.
  • maximum pressure pmax= 0.7 MPa

CONTROL OF HYDRAULICS ELEMENTS

Saurer Danfoss multi-section distributors

24V ELECTRICAL SYSTEM

powered by a 1000 W alternator

SPRAY BOOM

with 20 slot nozzles, pneumatically opened in pairs of two
(3m³ version: 24 nozzles)

download folder

click to download folder

Different variants

Video gallery

Operating the machine

During work

Providing the highest quality equipment is the goal of our business.

Share with others

Any questions?